КУЛЬТУРА
Прогулянка старим містом: у Бобринецькій ОТГ встановили туристичні інфостенди та розробили спецмаршрути (ФОТО)
- Останнє оновлення: 01 липня 2019
26 червня у Центральному сквері ім. Марка Кропивницького у Бобринці урочисто відкрили туристичні стендів «Прогулянка старим містом», які відтепер є візитівкою громади.
Їх розробка відбувалася у рамках грантового проекту «Туризм – майбутнє Бобринця», авторами якої є активісти місцевої ГО «Бобринець історико-культурно спадщина».
Керівниця проекту Наталя Телих, розповідає, що давно виношувала мрію про створення таких навігаційних та інформаційних стендів, які б виконували роль гіда для місцевих жителів та туристів.
«Перший крок до здійснення мрії – участь у конкурсі грантів. Ми написали проект, у якому передбачили, крім створення інфостендів, серію тематичних екскурсій Бобринцем та школу гідів для молоді, туристичний квест історичним містом та розробку туристичної мапи Бобринця. Також було створено сторінку проекту у соцмережах, на якій мешканці міста публікували дописи зі старими фото з сімейних архівів. Таким чином ми залучили небайдужих мешканців громади до формування онлайн-фотоальбому «Бобринець у старих світлинах», – зазначила пані Наталя.
У заході взяли участь жителі громади, серед яких міський голова Валерій Сніжко та його заступниця Людмила Кривошея, авторка проекту «Прогулянка старим містом», бібліотекарі, музейні працівники та молодь, а також гості міста.
«Сьогодні було презентовано громаді чотири туристичні стенди, встановлення яких підтримала програма Програми DOBRE в рамках конкурсу грантів «Місцеві ініціативи для розвитку громади», який проводила Спілка "Громадські ініціативи України", регіональний партнер Програми DOBRE на Кіровоградщині. Ми кілька місяців працювали над втіленням цієї ідеї, допомагаючи команді проекту з розробкою змістової концепції та дизайну. На стендах представлена цікава інформація, яка відкриває нам Бобринець як туристичне місто з цікавою архітектурою, історією та людьми. Один з стендів – навігаційний. Його встановлено в центральному парку, біля пам’ятника Марку Кропивницькому. Кожен стенд має Q-код, який веде на сторінку проекту», – зауважила директорка агенції сталого розвитку «Хмарочос» Ірина Ткаченко,
Виготовили стенди черкаська рекламна кампанія «Цеха». Монтаж та встановлення організувала міська рада Бобринецької ОТГ разом з волонтерами.
На стендах є інформація про пам’ятник Марку Кропивницькому, який встановлений 1972 року у сквері; повітове училище, будівництво якого завершилося 1901 року, де свого часу навчалися Марко Кропивницький і брати Тобілевичі – Іван, Микола (Садовський), Панас (Саксаганський), Петро і Андрій; Дім народного зібрання (театр), пам’ятка ХІХ століття, адмінбудинок османських володарів ХVІІ ст., філія інституту шляхетних дівиць, локанда – історичний, торгівельний, господарський, географічний центр Бобринця, Свято-Миколаївська церква – нестандартна духовна споруда Бобринця, збудована1853 року, Церковно-парафіяльна школа, синагога ХІХ ст., трактир медового тощо.
Прогулянку старим містом, де були саме ці пам’ятні споруди, влаштували місцеві екскурсоводи Георгій Лашкул та Людмила Наумчак.
Підсилив захід – вуличний туристичний баркепм, організований в рамках проекту "Голос громади в місцевому самоврядуванні" за підтримки Програма USAID Спілкою "Громадські ініціативи України" та Агенцією сталого розвитку "Хмарочос".
Спілкувалися про те, як розвивати екскурсійні та туристичні послуги в громаді та залучати жителів громади в цю сферу. Відповіді на ці питання надав екскурсовод Василь Левицький, розповідаючи про традиційні і нетрадиційні методи проведення екскурсій, які заохотять туристів приїхати сюди ще раз.
Про проект, який окрилює і мотивує, - «Баба Єлька»: від запису стародавніх пісень до популяризації села» розповіла його співаторка Вікторія Семененко. Надихнувшись історією проекту та його експедиціями, бобринчани запрошували у свої села до бабусь.
Ірина Ткаченко провела навчальну сесію з розробки ідей для залучення громади в розвиток туристичної приваблисті громаді, зокрема і через інструменти участі. Після чого громада висловлювала свої пропозиції та ідеї, спрямовані на розвиток туристичного потенціалу. Захід відбувся атмосферно і затишно біля улюбленого місця жителів Бобринця – фонтана.
На завершення заходу заступниця міського голови Бобринецької ОТГ з гуманітарних питань Людмила Кривошея поділилася своїми думками щодо майбутніх туристичних активностей та співпраці з Програмою DOBRE.
Зокрема у громаді вже активно працює Мандрівний кінотеатр «Кіно там, де ти», а також у цьому році розпочнеться розробка бренду Бобринецької громади у рамках проекту «Голос громади в місцевому самоврядуванні». Його розробкою займатиметься команда Агенції сталого розвитку «Хмарочос», яка допомагала розробляти бренд «Мала Виска – місто, що окрилює».