02жовтня2022

ГОЛОВНА КУЛЬТУРА Натюрморт з писанками: у кропивницькому музеї зберігається знакове полотно

КУЛЬТУРА

Натюрморт з писанками: у кропивницькому музеї зберігається знакове полотно

279086337 1697253357286345 2805577850515938665 n

У фондовому зібранні Музею мистецтв, що у Кропивницькому, знаковим та символічним із великодньої тематики є олійне полотно «Натюрморт з писанками» члена Національної спілки художників України, художника-земляка, педагога Анатолія Михайловича Дворського.

Ця картина несе світло, надію, добро і містить в собі багато великодніх символів, зазначають працівники музею.

Паска – це пам’ять про те, як Христос переміг смерть, спокутив всі гріхи людські і передбачив встановлення царства Божого на Землі. За переказами саван Христа, похованого за іудейським звичаєм, був круглої форми. Цим і пояснюється традиційно кругла форма паски. Так що маючи під час великодньої трапези на столі паску, ми сподіваємося, що і в нашій оселі невидимо присутній воскреслий Господь. Свічки символізують світло, яке поширюється поміж людьми, що прийняли Христа, писанки є символом сонця, життя, безсмертя, любові й краси. Пасхальне яйце, пофарбоване в червоний колір, означає любов, життєрадісність та надію, а ще пролитої крові Христа. Зелений – колір весни та натхнення, символізує відродження природи, буяння трав, звільнення від хвороб. Свастику на яйці малювали для родини, в якій немає дітей. Здавна існує повір’я, що свастика впливає на дітонародження, відганяє біду та приносить радість в оселю… Доречним на святковій скатертині є й зображення цибулі, яка здавна для українців є символом міцного здоров’я та сили.

Анатолій Дворський народився 13 червня 1948 року в с. Мечиславка Благовіщенського району Кіровоградської області. Закінчив Київський художньо-промисловий технікум та Львівський державний інститут прикладного та декоративного мистецтва. Після навчання працював у Кіровоградському художньо-виробничому комбінаті Художнього фонду України на посаді художника-оформлювача. Він відразу ж привернув увагу нетрадиційним підходом до оформлення фасадів та інтер’єрів, своєрідною образністю керамічної пластики. З 1999 року – член Національної спілки художників України. Постійно брав участь у міських, обласних та республіканських художніх виставках: «Фізкультура і спорт» (1983), «Світ і молодь» (Київ, 1985), «Квітуча Україна» (Полтава, 1990), «Барви степу» (Київ, 1994), «Художники України» (Берлін, 2003) та ін. Його роботи зберігаються в музеях та приватних колекціях України, Польщі, Німеччини. В 2007 році став лауреатом обласної премії у сфері образотворчого мистецтва та мистецтвознавства імені Олександра Осмьоркіна в номінації «Новітні спрямування».

Анатолій Михайлович активно експериментував з різними техніками: живопис, графіка, різьблення по дереву, монументальне мистецтво, кераміка, скло, акрил, метал. Жителям нашої області відомі роботи митця монументального жанру - мозаїчне панно кінотеатру «Ятрань» (не збереглося), об’ємні графіті будинку культури Побузького феронікелевого комбінату і готелю «Побужжя» , триптих на тему «Материнство», «Музика», «Танець» (будинок РАГСу смт Петрове), панно «Муза науки» на фасаді Центральноукраїнського національного технічного університету, розпис «Життєдайна сила води» (басейн ДЮЦу смт Смоліне). Впізнавані керамічні скульптури «Рекордистка», «Ворона хитра», «Марсіанка» та пам’ятний знак, присвячений сотнику Марку Мамаю у Мамаєвому Яру під Цибулевим Знам’янського району.

Спостережливий глядач відзначає в роботах Дворського потужний колір, кипучу енергію дії, якесь неймовірне переплетення пензля та олівця, що створює знаковість і символічність зображення. Експресія і динаміка символів надають якоїсь фантастичної особливої сили і виразності всім його творам…

Христос Воскрес! Команда Музею мистецтв у ці непрості часи щиро бажає Божої допомоги, витримки, міцності духу, віри, надії та любові ! Хай відновлюється та процвітає наша славна Україна! Нехай Світла неділя принесе нам Перемогу і Божественне світло. Бережи нас всіх Господь!