02жовтня2022

ГОЛОВНА ОСВІТА Освітянам Кіровоградщини пояснили, як ефективно організувати змішаний формат навчання

ОСВІТА

Освітянам Кіровоградщини пояснили, як ефективно організувати змішаний формат навчання

22 09 2022

Одним із найбільш важливих питань, яке на сьогодні постає перед працівниками освітньої сфери, це забезпечення безпечних умов навчання та організація ефективної роботи з учнями.

За словами керівника регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області Олега Яременка, останнім часом саме від фахівців освітньої галузі було отримано багато запитань, відповіді на які об’єднали в інформаційну сесію.

На Кіровоградщині 35% шкіл працюють дистанційно, 65% – очно або в змішаному форматі.

До навчальних закладів станом на початок вересня зараховано майже 100 тисяч учнів, з них близько 7 тисяч – діти з числа внутрішньо переміщених осіб. 

Експерт U-LEAD з питань освіти Сергій Дятленко зазначив, що серед ТОП-запитань чільне місце у питання що стосується змішаної форми навчання. При цьому експерт підкреслив, що коректніше говорити про «змішаний формат» організації навчального процесу.

За його словами підставою для змішаного формату навчання можуть бути: недостатня ємність укриття, частина вчителів можуть працювати лише дистанційно і замінити їх ніким, неможливість організації підвозу учнів. Взагалі, причини можуть бути різні і притаманні певному закладу або громаді.

Під час обговорення учасники заходу розповіли, що в громадах Кіровоградської області частіше застосовується «змішаний формат» навчання. Це дозволяє уникати великого скупчення дітей, зменшує ризики неконтрольованої поведінки дітей під час сигналу «повітряна тривога».

"Якщо заклад освіти обрав змішаний формат навчання, то необхідно обрати ефективні інструменти організації освітнього процесу, які забезпечать найкращий результат. Причому вибір інструментів залежить від багатьох факторів, в тому числі і від причин, через які було запроваджено «змішане» навчання", – зазначив Дятленко.

Якщо школа має укриття, де не можна розмістити всіх учнів і педагогів, то експерт радить запроваджувати позмінну форму навчання і скорочувати тривалість уроків.

"На нашій території якщо повністю здійснювати навчання для початкової і старшої школи, то світлового дня не вистачить і тоді хтось із дітей йтиме в темну пору доби. А якщо уроки будуть тривати не по 45 хвилин, а по, 30 або навіть 25 хвилин, то початкова школа може вкластися до 11 години, а старша – до 16, і не буде особливих проблем в організації навчального процесу", – пояснив він.

Ще одним варіантом організації освітнього процесу може бути «день через день» або «тиждень через тиждень». Також можливі варіанти, коли початкова школа (з 1 до 5 класів) навчається очно, а старша школа по змінах.

"Тобто варіантів є багато, їх тасувати між собою. Найбільш критично важливим є очне навчання для 1, 2 та 5 класів", – підкреслив Дятленко.

Що стосується вчителів, які знаходяться не в громаді, але мають бажання працювати, і замінити їх ніким, то дистанційне навчання застосовується під час вивчення їхніх предметів. А решта – вивчається очно.

"Організація навчання залежить від конкретних умов, в яких опинилися школа. Педагогічна рада своїм рішенням може змінювати формат навчання і приймати регламент роботи своїм рішенням", – сказав Сергій Дятленко.

Також у ході інформаційної сесії учасники розглянули електронні ресурси, що допомагають в організації освітнього процесу, та ознайомилися з практиками організації освітнього процесу в закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти.

Оксана Стельмах