24червня2018

ГАРЯЧІ
ГОЛОВНА ЕКОНОМІКА «Кіровоградтепло» – кропивничанам: як зберегти субсидію з боргами за опалення

ЕКОНОМІКА

«Кіровоградтепло» – кропивничанам: як зберегти субсидію з боргами за опалення

263 2649

340 гривень – невелика сума, однак саме за такий борг вас можуть позбавити субсидії. Як не втратити право на субсидію? Що робити споживачам із боргами за послуги централізованого опалення?

 

Протягом останнього місяця з документами про призначення субсидії до абонентного відділу ДП «Кіровоградтепло» звернулося кілька сотень споживачів. Адже з травня запроваджений оновлений порядок надання житлових субсидій  (постанова Кабміну № 329 від 27.04.2018 р).     

Відтепер субсидія призначається двічі на рік – у травні (на неопалювальний період з 1 травня по 30 вересня) і у жовтні (на опалювальний період з 1 жовтня по 30 квітня). Важливо знати: громадяни, яким призначено субсидію на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісяця сплачувати обов’язкову частку платежу. На сьогодні є випадки, коли  управління соцзахисту Кропивницького припиняли право користуватися субсидією споживачам, які мають заборгованість, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн.). 

Цифра на лічильнику та норма по субсидії        

273 63Серед боржників, звичайно, є недобросовісні  платники, але  є й   сумлінні споживачі, які не знають всіх  вимог нормативних  актів щодо призначення субсидій на  житлово-комунальні послуги  та особливостей розрахунків за нарахуваннями надавачів комунальних послуг. Здебільшого питання щодо наявної заборгованості виникають у мешканців  багатоквартирних будинків, обладнаних лічильниками теплової енергії.      

У будинках з приладами  обліку теплової енергії плата за послуги теплопостачання нараховується за фактично спожиту теплову енергію за показниками лічильників. Натомість субсидія  призначається згідно встановлених норм по Гкалл, визначених  управлінням соцзахисту населення. Тому  в окремих місяцях опалювального періоду виникає різниця між встановленими нормами споживання і фактичними показниками приладу обліку. Якщо норма споживання по субсидії менше показників лічильника, тоді різницю між тарифом, призначеним вам відділом субсидії та показниками лічильника,  абонент повинен сплачувати самостійно. 

Як виникає заборгованість?

Якщо щомісяця в опалюваний сезон  абонент  сплачував тільки  обов’язкову плату, призначену управлінням соцзахисту населення. Натомість різницю  між  тарифом та щомісячними показниками лічильника теплової енергії, помножену на опалювальну площу квартири,  абонент не сплачував. 

Чи всім потрібно звертатися для перепризначення субсидій? 

Більшості домогосподарств субсидії перепризначатимуть автоматично. Проте для окремих сімей із 1 травня 2018 р. призначення житлової субсидії здійснюється лише після подання нових заяви і декларації. Також доповнено перелік умов, за яких субсидія не призначається. Зокрема, субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо:

• домогосподарство має  заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг або заборгованість із сплати обов'язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, встановленому йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.     

У таких випадках субсидія призначається з початку опалювального (неопалювального) сезону за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі) протягом двох місяців з початку такого сезону. В іншому випадку - з місяця, наступного за тим, в якому документально підтверджено сплату заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).Компромісний варіант – реструктуризація      

ДП «Кіровоградтепло» ТОВ «ЦНТІ УНГA» оприлюднило суми    заборгованості (поквартирно по всіх багатоповерхівках обласного центру) на підставі  перерахунків управлінь соцзахисту населення за підсумками опалювального сезону 2017/2018 р. На кінець травня заборгованість населення за послуги з централізованого опалення становила понад 60 млн. грн. У 2017 році в цей же період заборгованість складала  48,4 млн. грн.     За цим посиланням можна перевірити, чи маєте ви борги http://kirovogradteplo.ucoz.com/borg/borg180523.pdf. Чесно кажучи, список – шокова терапія, адже суми боргів вражають. Найскромніші цифри стартують із 5 тисяч і перевищують 50 тис. гривень.

Як діяти боржникам?        

23 273Борги треба сплачувати, вони не списуються автоматично. За новим  законом  про житлово-комунальні послуги пункт щодо нарахування  пені за несплату комуналки у встановлений  термін почне діяти з 1 січня 2019 року. На підприємстві  проводиться активна претензійно-позовна  робота, борги стягують  примусово у судовому порядку, а під час такої процедури сума боргу значно збільшується.      

У абонентному відділі ДП «Кіровоградтепло» кожен споживач може перевірити стан розрахунків, з’ясувати причини заборгованості, визначити можливості її погашення. Підприємство йде назустріч  своїм споживачам, укладаючи договори  реструктуризації  заборгованості. Це дозволить не втратити право на субсидії.   

Договори укладаються за заявою споживача, до якої додаються паспортні дані та ідентифікаційний код. Договір оформлюється протягом 2 діб з моменту звернення. Здебільшого із такими заявами на підприємство звертаються городяни, які опинилися у скруті через різні обставини. По кожній  заяві із споживачем  персонально узгоджуються суми і терміни погашення заборгованості, із врахуванням як інтересів підприємства, так і фінансових можливостей заявника. 

Як правило, договори укладаються від 3 до 12  місяців з обов’язковою щомісячною оплатою. В особливих випадках термін договору може бути збільшений. Протягом  2017-2018 років на підприємстві укладений   741 договір реструктуризації, і по  кожному  проводиться аналіз  виконання умов та строків погашення боргу. Якщо підприємство іде назустріч споживачу, то  і споживач має дотримуватися своїх обов’язків.     У міжопалювальний період абонентний відділ підприємства приймає громадян  повний робочий тиждень за адресою: вул. Гришина (Кутузова) 23/16 (2 поверх). 

Телефони для довідок: 56-15-02, 56-15-19.

Маєте питання щодо призначення субсидій? Звертайтеся до управлінь соцзахисту населення м. Кропивницький.  Управління СЗН Фортечного району: вул. Шатила 12, вул. А.Корольова 11 тел. 37-07-39.  Управління СЗН Подільського  району: вул. Дворцова 53/39, тел. 24-07-85.