26квітня2024

ГОЛОВНА ОСВІТА Лілія Гриневич: Нова українська школа – це старт масштабного реформування сфери освіти

ОСВІТА

Лілія Гриневич: Нова українська школа – це старт масштабного реформування сфери освіти

У рамках робочої поїздки Кіровоградщиною, у  Центральноукраїнському національному технічному університеті пройшла зустріч міністра освіти та науки України Лілії Гриневич з освітянами області, під час якої вона презентувала проект змін у сфері освіти та відповіла на питання в рамках "вільного мікрофону". 

20 4

Нова українська школа – це педагогічна свобода, управлінська та фінансова автономії, подолання корупції, формалізація різних форм здобуття освіти та визнання результатів, вільний доступ до якісної освіти, нові засади підвищення кваліфікації для педагогічних та науково-педагогічних працівників. 

Ключові освітні компетентності – вільне володіння державною мовою, здатність спілкування рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, математична, у галузі природничих наук техніки та технологій інноваційність, екологічна, інформаційно-комунікаційна, навчання впродовж життя, громадська та соціальна, підприємливість та фінансова грамотність.

«Україна може бути справді незалежною міцною державою тільки тоді, якщо вона зокрема буде мати міцну освіту, яка має бути національною. Бачимо величезну слабкість і неадекватність української системи освіти. Ми повинні готувати дітей до справжнього реального життя, адже сьогодні вже замало тільки базових знань, вимоги збільшуються, інформаційні технології дають купу доступу до різної інформації й постає питання, а чи вміємо ми усім цим користатися правильно»,  – зауважила міністр. 

Під час зустрічі Лілія Михайлівна зосередилась на кожній галузі освіти конкретно та відповіла на всі поставленні їй запитання . 

20 1

Про брак субвенції 

Надходять постійні скарги щодо нестачі коштів на заробітну плату. Нам відомо, що на місцях є залишки з минулого року. Місцеві органи самоврядування притримують субвенцію. Потрібен перерозподіл. 

Мовне питання 

В українській школі кожна дитина незалежно від її національного походження повинна мати можливість володіти рідною мовою (нацменшин), але при цьому вона повинна вільно послуговуватись державною мовою. 

Забезпечення підручниками першокласників 

До першого вересня усі матимуть повний комплект книг.

Підвищення заробітної плати іншим категоріям педпрацівників

З першого вересня минулого року це питання врегульовують органи місцевого самоврядування. За результатами першого кварталу мають бути розглянуті пропозиції щодо підвищення заробітної плати й іншим категорія педпрацівників. Неможливо в один клік зробити підвищення. Треба робити все поетапно. Майте терпіння.

Перевірка компетенції (компетентний випускник – випускник, який вміє дискутувати, мислити критично, співпрацювати в команді)

Навчання в старшій школі все ще ведеться за старим стандартом, який є знаннєвоорієнтованим. Але цьогоріч ми вперше візьмемо участь дослідженні PISA, що перевіряє на компетентність за результатами якого ми будемо бачити, що для наших дітей легко, а що ні. 

20 5

Чому так відрізняються зарплати вчителів і науковців 

Вчителі мають тижневе навантаження, перевірку зошитів, класне керівництво та ще  багато повноважень, за які доплачують. А вищі навчальні заклади зараз в найменшому мінімумі за кількістю абітурієнтів, що призводить до скорочення навантаження викладачів. Проблема не в тому, що вчителі почали заробляти забагато, а в тому – що у науковців замале навантаження.

Спеціальні школи-інтернати та інклюзивна освіта

Ми проти інтернатів, де, через фінансовий стан родини, навчаються здорові діти за живих батьків. Але ніхто не збирається закривати школи-інтернати, тому що вони навчають дітей які не  можуть бути в інклюзивному навчанні.

20 2

«Міністерство освіти саме не зробить  реформи. Тільки працюючи в команді з вами, освітянами, ми зможемо допомогти нашім дітям отримати диплом гідного громадянина своєї держави», – підсумувала Лілія Гриневич.