18січня2019

ГОЛОВНА ПОЛІТИКА Журналістам розповіли про дочасні вояжі на Кіровоградщину потенційних кандидатів у Президенти України

ПОЛІТИКА

Журналістам розповіли про дочасні вояжі на Кіровоградщину потенційних кандидатів у Президенти України

48420317 2200357163565566 3639437784915116032 n

Протягом останніх чотирьох місяців Кіровоградщину відвідали 10 потенційних кандидатів у Президенти. 

Про це йшлося сьогодні, 27 грудня, під час прес-конференції представників Громадянської мережі ОПОРА щодо дочасного старту виборчої кампанії в області.

«Із візитами в області побували Дмитро Добродомов, Петро Порошенко, Андрій Садовий, Сергій Тарута, Олег Ляшко, Роман Безсмертний, Олександр Шевченко, Валентин Наливайченко, Арсеній Яценюк та Анатолій Гриценко», – зауважила координаторка спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Кіровоградській області Зоя Лебідь.

ОПОРА до початку офіційного старту чергових виборах Президента України оцінює підготовчий процес та фіксує прояви та особливості дочасних передвиборчих кампаній потенційних кандидатів. 

Юридично явище передвиборної агітації існує лише в межах виборчого процесу, стартує з моменту реєстрації кандидата в ЦВК. На практиці ж, потенційні суб’єкти виборчого процесу вдаються до проведення агітаційних заходів, розміщення та розповсюдження агітаційної продукції задовго до початку кампанії. Тим самим фактично уникаючи будь-якого контролю (зокрема з боку ЦВК і НАЗК, правоохоронних органів) за дотриманням формальних вимог щодо порядку ведення передвиборної агітації та її фінансування. Довготермінові спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА відслідковують подібні форми активності з метою оцінки їх масштабу та інтенсивності. 

«Восени та у грудні найбільш активними за різними показниками були потенційні кандидати у Президенти Петро Порошенко, Юлія Тимошенко, Сергій Тарута  Олег Ляшко та Андрій Садовий. Найчастіше у Кіровоградській області ці та інші кандидати для дочасної агітації використовували зовнішню рекламу, друковані ЗМІ, а деякі – поширення друкованих  матеріалів», – зазначила Зоя Лебідь.

Протягом періоду спостереження у друкованих ЗМІ регіону було розміщено  матеріали з ознаками чорного піару щодо Юлія Тимошенко (найбільше), Анатолій Гриценка, Володимир Зеленського, Святослава Вакарчука.

До переліку суб’єктів дочасної агітації належать не лише потенційні кандидати в Президенти, але й впливові особи, які здійснюють системну публічну діяльність на користь чи в інтересах конкретного кандидата (так звані VIP-агітатори). Спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА також аналізують активність таких осіб, їх статус та форми підтримки потенційних кандидатів. Так у Кіровоградській області можна відзначити тенденцію до активізації адміністративного ресурсу.

ОПОРА також продовжує фіксувати використання державних субвенції для «піару» нардепів з Кіровоградщини. З червня по грудень помічено 32 випадки непрямої агітації з ймовірним використанням державних субвенцій, які були виділені у 2017-2018 роках. Лідером «піару» на державних коштах залишається нардеп Олесь Довгий.  Інформацію ОПОРА відслідковувала на офіційних сайтах місцевих органів влади, у соціальних мережах, медіа та в інших відкритих джерелах.

Громадянська мережа ОПОРА на прес-конференції також представила громадського омбудсмена з виборчих прав у Кіровоградській області Євгена Гурницького. Його завданням буде забезпечення системного аналізу застосування законодавства та практик розслідування виборчих злочинів, комунікація між виборцями, кандидатами, медіа та правоохоронними органами з питань впровадження практик протидії порушенням на виборах.

Виборчий процес офіційно розпочнеться 31 грудня 2018 року. Після офіційного старту виборів ОПОРА планує спостерігати за усіма етапами виборчого процесу, включаючи підрахунок голосів та встановлення результатів волевиявлення