25березня2019

ГОЛОВНА ПОЛІТИКА Із соцмереж та на платній основі: на Кіровоградщині публікують статті з ознаками чорного піару

ПОЛІТИКА

Із соцмереж та на платній основі: на Кіровоградщині публікують статті з ознаками чорного піару

На Кіровоградщині обласне видання «Україна-Центр» опублікувало матеріал «Дурманом сладким веяло», який має ознаки «чорного піару» проти низки кандидатів у Президенти. А районна газета «Знам’янські вісті» надрукувала статтю «Зеленський – не нове обличчя! Це маска Коломойського!».

 

Обидва матеріали мають ознаки «чорного піару» та розміщені без відповідного маркування.

У статті «Дурманом сладким веяло» посилаються на моніторинг платформи «VoxUkraine». Згідно з матеріалом, у трійку лідерів «самых очаянных лжецов» потрапила Юлія Тимошенко, Вадим Рабінови та Олег Ляшко. Автор матеріалу Едуард Владов. Також у тексті згадують кандидата у Президенти Юрія Бойка. Однак більша частина статті присвячена висловлюванню Юлії Тимошенко, а також оцінці діяльності кандидатки у Президенти України.

«Именно в этом наибольшая беда: ложь Тимошенко – не просто слова на ветер, но и нереализованные «цяцянки» из программ, на которых она приходит к власти. А обещанного и не сделанного за 22 года Леди Ю в политике было столько, что этого не подсчитают никакие «вокс чеки». Однако некоторые избиратели, к сожелению, готовы простить весь этот обман и купиться на словесный елей…», – йдеться в статті.

Головний редактор видання «Україна-Центр» Юхим Мармер у коментарі ОПОРИ запевнив, що передрукував матеріал із соціальних мереж.

«Мені сподобався цей текст  і я його передрукував в газеті», – зазначив Юхим Мармер.

«Нам відомо, що наші політичні конкуренти у зв’язку з високим рейтингом Юлії Тимошенко, особливо у Кіровоградській області, вживають різні методи для зниження рейтингу кандидатки», – зазначив заступник голови Кіровоградської обласної партійної організації ВО «Батьківщина» Андрій Табачук. 

Стаття «Зеленський – не нове обличчя! Це маска Зеленського!» повністю присвячена критиці кандидата у Президенти Володимира Зеленського, автор – Олександр Кривко. Представники ОПОРИ зафіксували, що такий же матеріал розмістили у житомирських газетах. У статті йдеться, що Володимир Зеленський – «маска» олігарха Ігоря Коломойського. У вступі зазначено, що «олігархи знову хочуть обдурити виборців», і таким чином «Коломойський замість себе пропонує нове обличчя – Володимира Зеленського». Далі йдеться, що олігарх проаналізував очікування людей, створення позитивного іміджу Володимира Зеленського завдяки «Слуга народу», який транслювався на каналі «1+1».

У тексті використовують оціночні судження, заклики не голосувати за кандидата у Президенти.

Наприклад: «Ті, хто знає Коломойського особисто, не сумніваються в тому, що Зеленський – на 100 % підконтрольна йому людина, і що якщо «Слуга народу», не дай Боже, виграє вибори, то він 100 % буде робити тільки те, що скаже йому шеф».

Крім основного тексту виокремлено двоє цитат блогера Олександра Тихонова та економіста Сергія Проскурка.

«Коли я чую, що хтось хоче голосувати за Зеленського – мене просто вивертає обурення і здивування від такого маразму. Відразу в голову приходить мудрість про те, що в кожній країні люди заслуговують своїх правителів», – ідеться в цитаті економіста.

Редакторка газети «Знам’янівські вісті» Надія Коленченко зазначила, що матеріал був опублікований на платній основі.

«На той час мене не було в редакції і я не можу сказати, чому не поставили позначку про політичну рекламу. Однак, ми готові безкоштовно розмістити спростування, якщо буде відповідне звернення, на тому ж місці і в такому ж обсязі»,  – підкреслила Коленченко.

Представники політсили «Зе! Президент» у Кропивницькому відмовилися коментувати цей матеріал.

Згідно з ч. 10 ст. 64 ЗУ «Про вибори Президента України» включення до інформаційних теле-, радіопрограм передвиборних агітаційних матеріалів кандидатів на пост Президента України або політичної реклами забороняється. Політична реклама повинна бути відокремлена від інших матеріалів і означена як така.  Ідентифікація такої реклами зазначена в ч. 3 ст. 9 ЗУ «Про рекламу»: «Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою  і  має  бути вміщений  під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».

Згідно з частиною 5 статті 64 Закону України «Про вибори Президента України»: «Забороняється розповсюдження завідомо неправдивих відомостей про кандидата на пост Президента України. Засіб масової інформації, що оприлюднив інформацію, яку кандидат на пост Президента України вважає явно недостовірною, не пізніш як через три дні після дня оприлюднення таких матеріалів, але не пізніш як за два дні до дня виборів зобов'язаний надати кандидату на пост Президента України, партії, щодо яких поширено недостовірні відомості, на їх вимогу можливість спростувати такі матеріали: надати такий же ефірний час відповідно на телебаченні чи радіо або опублікувати в друкованому засобі масової інформації наданий кандидатом чи партією матеріал, який повинен бути набраний таким самим шрифтом і розміщений під рубрикою спростування" на тому ж місці шпальти в обсязі не меншому, ніж обсяг повідомлення, що спростовується. Спростування повинно містити посилання на відповідні публікацію в друкованому засобі масової інформації, передачу на телебаченні, радіо та на факти, що спростовуються. Спростування має бути оприлюднене без додатків, коментарів та скорочень і здійснюватися за рахунок засобу масової інформації».