23березня2019

ГАРЯЧІ
ГОЛОВНА Ще.. КОЛОНКИ На Кіровоградщині козацькі традиції у Богдановому селі не пішли в небуття

З ПЕРШИХ УСТ | НОВИНИ КІРОВОГРАДЩИНИ

На Кіровоградщині козацькі традиції у Богдановому селі не пішли в небуття

53038007 2720502408021736 2629193474678718464 o

Прихожани  Свято-Миколаївської  церкви у селі Бірках Олександрівського району проголосували за перехід до Православної церкви України, здається, одними з перших в області.

53055681 2720502181355092 5550740910725136384 o

Воно й де дивно – козацькі традиції у Богдановому селі не пішли в небуття. Це село було вотчиною славного гетьмана, і тут він збирав свої загони для чергового походу на Польщу - відстоювати волю і святу Православну церкву. За часів Богдана Хмельницького українська церква була незалежною, тільки євхаристично поєднаною з Константинополем. Під владою Московського патріархату опинилася пізніше, коли Константинопольський патріарх Діонісій Четвертий під тиском турецької влади та за 200 червінців і сто двадцять соболиних шкурок підписав грамоту про тимчасове переуступлення Київської митрополії під зверхність Московського патріархату.

Це відбулося у 1686 році.

Але Константинополь ніколи не визнавав захоплення Москвою Київської митрополії.  На те були підстави. У єдиному збереженому в грецькому оригіналі тексті йдеться, що патріарху Московському не було надано жодного підпорядкування або зміни юрисдикції митрополії, а тільки дозвіл здійснювати хіротонію (висвячення, рукоположення) митрополита. Проаналізувавши десятки офіційних документів того часу - Константинополя і дипломатичне листування Москви та східних патріархів, яке опубліковане в “Актах Південно-Західної Русі” у 1872 році (нині зберігаються в архіві російського МЗС), науковці зробили висновок, що ніякого факту перепідпорядкування Київської митрополії з Константинопольського патріархату Москві не булоа був лише факт так званої концесії.  Отже, повернення українців до своєї відродженої церкви є процес закономірний, законний і канонічний.

У чому сумніваються священики так званої Української православної церкви («в девичестве» - УПЦ МП). Коментуючи рішення бірківських прихожан стати під омофор Православної церкви України, архімандрит Боголєп сказав, що їхнє рішення не має сили, оскільки на їхньому зібрані був відсутній настоятель храму. Тоді Андрію Володимировичу чисто по-людськи треба визнати й не канонічність Харківського собору 1992 року, оскільки він був скликаний не предстоятелем Церкви, а харківським митрополитом Никодимом, та й сам предстоятель на ньому був відсутній.

53478276 2720502554688388 7562418594768748544 o 1

Броніслав КУМАНСЬКИЙ, 

фото – зі сторінки Андрія ЛАВРУСЯ у фейсбуці