15грудня2018

ГАРЯЧІ
ГОЛОВНА СУСПІЛЬСТВО Інтернет-покупка: кропивничани мають знати усі підводні течії цього виду послуг

СУСПІЛЬСТВО

Інтернет-покупка: кропивничани мають знати усі підводні течії цього виду послуг

09 16Інтернет-торгівля стає все звичнішим явищем для кропивничан. Проте одним щастить здійснити вдалу покупку, а інші – потрапляють у пастку: отримавши переказані гроші, зникає продавець або товар не влаштовує якістю, а на обмін не погоджуються і т.ін.

Як же, замовляючи продукцію через Інтернет, убезпечити себе від незапланованих втрат?

Вимоги до інтернет-продавця досить серйозні. Перед укладенням договору купівлі-продажу він повинен (ч. 2 ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів») надати споживачеві інформацію про:

1) найменування продавця та його місцезнаходження. Якщо з найменуванням у більшості таких магазинів проблем немає (на будь-якому сайті є назва магазину), то свою адресу оприлюднюють лише лічені підприємці;
2) порядок прийняття претензії. Закон не розшифровує, про які претензії йдеться. Ймовірно, про будь-які претензії покупця до продавця;
3) основні характеристики продукції;
4) ціну, включаючи плату за доставку. Тут також усе зрозуміло. Якщо інтернет-магазин бере окрему плату за доставку, про це, здебільшого, зазначено на його сайті.
5) умови оплати;
6) гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції. Переважно на товари, придбані в Інтернет-магазині, поширюється така ж гарантія від виробника, як і на продукцію у звичайних магазинах;7) інші умови поставки;
8) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції;
9) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
10) період прийняття пропозицій. У випадку інтернет-магазину такі дані можуть знадобитись, якщо продавець закуповує і постачає товар тільки під конкретне замовлення;
11) порядок розірвання договору. На більшості сайтах така інформація відсутня.

Якщо споживачу надано наведені вище відомості, інтернет-магазин повинен підтвердити замовлення письмово або за допомогою електронного повідомлення. 

Продавець повинен поставити товар не пізніше 30 днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору (ч. 6 ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів»). У разі, якщо продавець не має товару, на який отримано замовлення, через що він не може виконати договір, йому необхідно повідомити споживача якнайшвидше, але не пізніше 30 днів з моменту одержання його згоди на укладення договору.

Після замовлення та доставки товару продавець повинен надати покупцю документи.

Проте почастішали випадки, коли продавець всупереч вимогам Закону України «Про захист прав споживачів» не оформлює належним чином правовідносини зі споживачем. Останній, як наслідок, не має доказів, що засвідчують факт укладання договору із суб’єктом господарювання (продавцем), та доказів поставки товару. У такому випадку працівники сфери захисту прав споживачів, не маючи підтверджуючих документів про продаж товару конкретним підприємцем, безсилі захистити права споживача.

Тому будьте обізнані. Укладайте угоди на відстані впевнившись, що маєте підтвердження щодо найменування та місцезнаходження продавця товару.

Головне управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області