16січня2025

ГОЛОВНА ОСВІТА Реорганізація кропивницької "льотки" – частина плану трансформації вищої освіти

ОСВІТА

Реорганізація кропивницької "льотки" – частина плану трансформації вищої освіти

652940b1913ce028361928

Уряд ухвалив рішення про реорганізацію Національного авіаційного університету. 

Розпорядження готувало МОН за ініціативою віцепрем’єр-міністра Михайла Федорова, а Кабінет Міністрів України підтримав це рішення.

"Уже підписано відповідний наказ МОН. Реорганізація сприятиме поліпшенню якості освіти, однозначно посилить  обороноздатність і створить умови для запровадження ефективніших систем управління закладами вищої освіти у всій країні", – йдеться на сайті МОН.

НАУ реорганізують на два заклади вищої освіти: Державний університет «Київський авіаційний інститут» та Українську державну льотну академію (Кропивницький). Невдовзі також планують видати накази про призначення нових тимчасових керівників закладів і наказ про утворення наглядової ради при ДУ «КАІ», яка надалі пильнуватиме і підтримуватиме управління університету.

"Університети мають лишатися проактивними, відкритими та готовими оперативно реагувати на запити суспільства і держави. Утім, за останні роки показники рівня освіти НАУ знизилися, він утратив ефективність. Зокрема, з 2020 до 2022 років з усіх освітніх програм університету третина отримала умовну акредитацію. Це надзвичайно поганий показник. Також упродовж довгого часу до МОН надходили численні скарги студентів на керівництво, а у медіа виникали скандали щодо незаконного відчуження земель університету", – наголошують у МОН.

У червні нинішнього року колектив Льотної академії НАУ звернувся до МОН із проханням відокремити заклад від київського НАУ. Ці звернення підтримала Кіровоградська обласна рада і ОВА. Українська державна льотна академія має інфраструктурні можливості, які можна використовувати на користь держави (наприклад, цехи з виробництва БПЛА), однак київський НАУ ці можливості обмежував.

У перспективі два новостворені заклади стануть провідними центрами розвитку авіаційної обороноздатності України і відповідатимуть за розроблення військових інновацій у галузі MilitaryTech.

Це рішення, наголошують у міністерстві, не вплине на умови праці та рівень заробітних плат викладачів. Натомість — у ЗВО підвищиться рівень управління та якість освіти.

Студенти НАУ продовжать навчання на тих самих умовах у Київському авіаційному інституті, його відокремлених структурних підрозділах та Українській державній льотній академії за обраними спеціальностями і джерелами фінансування. А викладачі зможуть й надалі викладати свої дисципліни.

Такі рішення — це частина комплексного плану трансформації вищої освіти.