02листопада2025

ГОЛОВНА СУСПІЛЬСТВО На Кіровоградщині порушили питання неналежної комунікації пацієнтів та лікарів

СУСПІЛЬСТВО

На Кіровоградщині порушили питання неналежної комунікації пацієнтів та лікарів

13 3Очільник Кіровоградської обласної державної адміністрації Андрій Назаренко незадоволений роботою сімейних лікарів області.

Про це голова ОДА повідомив у соцмережі.

«Мені цікаво, чи є совість у наших сімейних лікарів? Не кажу про всіх, бо знаю, як і в кожній професії є люди, які живуть справою і повністю їй віддаються. Я зараз маю на увазі тих, на кого мені скаржаться. Тих, хто в такий епідеміологічно складний і напружений час о 17.00 вимикає телефон, хто відмовляється лікувати пацієнтів, перекладаючи відповідальність на медиків вищої ланки, хто говорить людям, що COVID-19 – це не страшно і перехворіємо всі, хто змушує хворих на коронавірус (із позитивним ПЛР-тестом!!!) ганяти містом то в поліклініку то з (при цьому люди користуються громадським транспортом)... Це реальний випадок», – йдеться у інформації.

Посадовець переконаний, що саме сімейні лікарі – перша ланка надання медичної допомоги і саме вони, маючи відповідну підтримку держави, повинні першими приходити на допомогу в боротьбі з небезпечною хворобою.

«Вам держава сплачує за кожного пацієнта! Ви отримуєте більше, ніж наші стаціонарні фахівці! Той же терапевт в обласній лікарні вищої категорії зі стажем 20 років у звичайний час має зарплату шість тисяч гривень, а сімейний лікар – утричі більше. Але при цьому, перший сьогодні йде і бореться на рівні з інфекціоністами за життя пацієнтів, а другий – дозволяє собі ігнорувати звернення людей. Я з великою повагою ставлюся до медиків. Проте ситуація насправді кричуща! З одного боку центральна влада робить усе, щоб розірвати ланцюг захворювання, запроваджуючи карантинні обмеження, а з іншого – ми, на жаль, маємо халатне ставлення важливої ланки у цьому процесі. Сімейні лікарі – це зона відповідальності органів місцевого самоврядування. Закликаю очільників наших територій звернути увагу на проблему. Тільки ви можете врегулювати питання належної комунікації і виконання обов’язків. Натомість не припиняю дякувати медикам усіх ланок, які попри все несуть свою службу. Прошу, бережіть себе!», – зауважив Андрій Назаренко.

16 2

Реакція лікарів та пацієнтів не забарилася. Думки дуже сильно розділилися. Пацієнти, які дійсно зіткнулися із проблемою «не реагування» лікарів на їхнє прохання про допомогу, підтримали посадовця. Хоча, у той же час, були і такі, чиї янголи у білих халатах дійсно знаходяться на зв’язку 24 години на добу.

У свою чергу, самі «звинувачені» також не промовчали та розповіли про власне бачення ситуації, що склалася.

Інна Романовська: Шановний авторе , мені прикро таке читати! Бо з ранку до ночі ''сидимо на телефоні''. Сьогодні, наприклад, з роботи вийшла о 21... І взяла додому ще 22 амбулаторні карти, бо не все встигла. Вихідних не маємо. Власного часу не маємо. Що ще? Що вам муляє?

Пилипчак Ольга: А ви самі спробуйте попрацювати в режимі 24/7. Сімейний лікар – це не раб і має право на відпочинок та дозвілля. Як же він буде вести прийом, коли всю ніч відповідатиме на дзвінки і не висипатиметься. Як буде приймати важливі рішення? Хочете отримувати велику зарплату – ласкаво просимо у сімейну медицину! Місць вистачить всім бажаючим!

Андрій Гардашніков: Пост, а ще більше – коментарі під постом, говорять про величезні системні проблеми в нашій країні та нашій області. Ставлення багатьох людей (з посадами та без) до праці рядового лікаря – чисто споживацьке. Нікого не цікавлять умови, які необхідні для якісної роботи системи. Як та система хоч якось ще шкандибає – ще питання. Проблеми сімейних лікарів нікому, окрім самих сімейних лікарів зовсім не цікаві. А специфіка діяльності сімейних лікарів така, що їхні проблеми, якщо не вирішуються, стають проблемами їхніх пацієнтів.