СУСПІЛЬСТВО
На Кіровоградщині порушили питання неналежної комунікації пацієнтів та лікарів
- Останнє оновлення: 16 листопада 2020
Очільник Кіровоградської обласної державної адміністрації Андрій Назаренко незадоволений роботою сімейних лікарів області.
Про це голова ОДА повідомив у соцмережі.
«Мені цікаво, чи є совість у наших сімейних лікарів? Не кажу про всіх, бо знаю, як і в кожній професії є люди, які живуть справою і повністю їй віддаються. Я зараз маю на увазі тих, на кого мені скаржаться. Тих, хто в такий епідеміологічно складний і напружений час о 17.00 вимикає телефон, хто відмовляється лікувати пацієнтів, перекладаючи відповідальність на медиків вищої ланки, хто говорить людям, що COVID-19 – це не страшно і перехворіємо всі, хто змушує хворих на коронавірус (із позитивним ПЛР-тестом!!!) ганяти містом то в поліклініку то з (при цьому люди користуються громадським транспортом)... Це реальний випадок», – йдеться у інформації.
Посадовець переконаний, що саме сімейні лікарі – перша ланка надання медичної допомоги і саме вони, маючи відповідну підтримку держави, повинні першими приходити на допомогу в боротьбі з небезпечною хворобою.
«Вам держава сплачує за кожного пацієнта! Ви отримуєте більше, ніж наші стаціонарні фахівці! Той же терапевт в обласній лікарні вищої категорії зі стажем 20 років у звичайний час має зарплату шість тисяч гривень, а сімейний лікар – утричі більше. Але при цьому, перший сьогодні йде і бореться на рівні з інфекціоністами за життя пацієнтів, а другий – дозволяє собі ігнорувати звернення людей. Я з великою повагою ставлюся до медиків. Проте ситуація насправді кричуща! З одного боку центральна влада робить усе, щоб розірвати ланцюг захворювання, запроваджуючи карантинні обмеження, а з іншого – ми, на жаль, маємо халатне ставлення важливої ланки у цьому процесі. Сімейні лікарі – це зона відповідальності органів місцевого самоврядування. Закликаю очільників наших територій звернути увагу на проблему. Тільки ви можете врегулювати питання належної комунікації і виконання обов’язків. Натомість не припиняю дякувати медикам усіх ланок, які попри все несуть свою службу. Прошу, бережіть себе!», – зауважив Андрій Назаренко.

Реакція лікарів та пацієнтів не забарилася. Думки дуже сильно розділилися. Пацієнти, які дійсно зіткнулися із проблемою «не реагування» лікарів на їхнє прохання про допомогу, підтримали посадовця. Хоча, у той же час, були і такі, чиї янголи у білих халатах дійсно знаходяться на зв’язку 24 години на добу.
У свою чергу, самі «звинувачені» також не промовчали та розповіли про власне бачення ситуації, що склалася.
Інна Романовська: Шановний авторе , мені прикро таке читати! Бо з ранку до ночі ''сидимо на телефоні''. Сьогодні, наприклад, з роботи вийшла о 21... І взяла додому ще 22 амбулаторні карти, бо не все встигла. Вихідних не маємо. Власного часу не маємо. Що ще? Що вам муляє?
Пилипчак Ольга: А ви самі спробуйте попрацювати в режимі 24/7. Сімейний лікар – це не раб і має право на відпочинок та дозвілля. Як же він буде вести прийом, коли всю ніч відповідатиме на дзвінки і не висипатиметься. Як буде приймати важливі рішення? Хочете отримувати велику зарплату – ласкаво просимо у сімейну медицину! Місць вистачить всім бажаючим!
Андрій Гардашніков: Пост, а ще більше – коментарі під постом, говорять про величезні системні проблеми в нашій країні та нашій області. Ставлення багатьох людей (з посадами та без) до праці рядового лікаря – чисто споживацьке. Нікого не цікавлять умови, які необхідні для якісної роботи системи. Як та система хоч якось ще шкандибає – ще питання. Проблеми сімейних лікарів нікому, окрім самих сімейних лікарів зовсім не цікаві. А специфіка діяльності сімейних лікарів така, що їхні проблеми, якщо не вирішуються, стають проблемами їхніх пацієнтів.
