СУСПІЛЬСТВО
Студенти та викладачі кропивницького ЦДУ відправили селфі на орбіту Землі (ФОТО)
- Останнє оновлення: 09 серпня 2025
Поки більшість студентів та викладачів насолоджуються літніми канікулами, представники освітньої програми "Професійна освіта (цифрові технології)" здивували досягненнями – цього разу космічними.
Завдяки унікальному проєкту SAT GUS, створеному інженером і популяризатором науки Марком Робером та компанією "CrunchLabs", учасники програми стали частиною справжньої космічної місії – отримали селфі, зроблене на орбіті Землі, повідомили в ЦДУ імені Володимира Винниченка.
SAT GUS (скорочено від SAtellite + Groundhog GUS) – це мініатюрний супутник формату CubeSat 12U, який обертається навколо Землі на висоті майже 600 кілометрів. Його головна місія – знімати космічні селфі, де на передньому плані зображення, надіслане з Землі, а на фоні – блакитна планета у всій своїй красі.
Ідею супутника реалізував Марк Робер – колишній інженер NASA, автор популярного YouTube-каналу та засновник "CrunchLabs". Проєкт створено у партнерстві з такими гігантами, як Google Pixel, T-Mobile та Redwire.
Алгоритм роботи супутника надзвичайно простий і водночас інноваційний:
1. Фото завантажується на смартфон Google Pixel, вмонтований у супутник.
2. Камера Redwire Argus знімає цей екран на фоні космосу та Землі.
3. Оброблене HDR-зображення надсилається користувачеві.
Супутник було запущено 14 січня 2025 року ракетою SpaceX Falcon 9 з бази Ванденберг. Наразі він здійснює 15 обертів навколо Землі щодоби.
Технічні особливості SAT GUS:
- Камера: Redwire Argus, 12 Мп, HDR, об’єктив 3 мм, захисне скло.
- Екран: Google Pixel, адаптований до умов космосу.
- Живлення: сонячні панелі та акумулятори потужністю до 120 Вт·год.
- Орбіта: сонячно-синхронна, висота ~588–598 км.
Студенти та викладачі факультету математики природничих наук та технологій не лише надіслали фото, а й отримали цікавий досвід:
- дослідили принцип роботи CubeSat-супутників;
- ознайомилися з телеметрією, оптикою та космічними стандартами;
- відчули себе частиною світової інженерної спільноти.
Це стало не просто літньою пригодою, а прикладом того, як цифрові технології працюють у міждисциплінарній освіті.
Проєкт SAT GUS – це не лише ефектні фото з орбіти. Це потужний STEAM-інструмент, що поєднує науку, технології, інженерію, мистецтво та математику (STEAM). Саме такий підхід лежить в основі сучасної освіти у сфері цифрових технологій.
Студенти переконалися: цифрові навички здатні переносити ідеї з аудиторій – аж на орбіту.
Кандидат педагогічних наук
Д. В. Соменко