19травня2024

ГАРЯЧІ
ГОЛОВНА ЕКОНОМІКА Кропивницький: чому не можна прибрати з вулиць білборди

ЕКОНОМІКА

Кропивницький: чому не можна прибрати з вулиць білборди

IMG 8287а

Засилля на вулицях Кропивницького білбордів – великих рекламних щитів – серйозно псує його архітектурне обличчя.

Коли йдеш чи їдеш, скажімо, центральною магістраллю міста від Інгулу в бік 101-го мікрорайону, мимоволі пригадується популярна українська пісня про туман, за яким «нічого не видно». За великими рекламними щитами тим більше мало що побачиш.

Особливо густо їх вродило в районі Колгоспного ринку, автовокзалу № 2, по вулиці Євгена Тельнова та по проспекту Університетському, інших місцях. Складається враження, що для міста ці щити – основне джерело його доходів, фундамент, на якому тримається все – культура, охорона, освіта, добробут його громадян.

Але ж ні! Місто отримує лише плату за оренду земельних ділянок, на яких розміщуються рекламні носії, а вона мізерна в порівнянні з тим, що мають власники рекламних носіїв.

Чи не можна заради відкриття справжнього обличчя міста над Інгулом хоч трохи «прорідити» рекламні щити, як це зроблено в багатьох містах, зокрема, в Києві? Тим більше, що частину тих носіїв розміщено ще й з порушенням чинного законодавства.

«Можна і треба «проріджувати» зовнішню рекламу, але зробити це не так просто, як може здатися на перший погляд. Адже земельні ділянки під рекламні носії передавалися в оренду на десятки років, а самі  договори оренди були виписані таким чином, що їх не можна розірвати тепер навіть через суд», – пояснив ситуацію із засиллям білбордів міський голова Андрій Райкович.

За його словами, на таких же умовах віддавалися в оренду багато інших земельних ділянок. В тому числі й на території Фортеці Єлисавети, внесеної до переліку пам'яток культурної спадщини України, і навіть на тротуарах.

«Ми відмовилися від практики передачі в довгострокову оренду земельних ділянок під рекламні носії. Пів року, рік – найоптимальніший термін дії таких договорів», – сказав Андрій Райкович.

Чому ж Кропивницький потерпає сьогодні від великої кількості зовнішньої реклами вздовж головних вулиць? Відповідь зрозуміла: інтереси власників рекламних носіїв переважають інтереси міста і його жителів. А так не повинно бути, з цим треба щось робити. Тільки ж попереду місцеві вибори, а вони для власників білбордів – як жнива для селянина.

Читайте також: Чому в Кропивницькому зупинки громадського транспорту не відповідають своєму призначенню