21травня2024

ГАРЯЧІ
ГОЛОВНА ЕКОНОМІКА Десять навичок, без яких не обійтися у 2024 році – прогноз

ЕКОНОМІКА

Десять навичок, без яких не обійтися у 2024 році – прогноз

31Навички майбутнього

З роками необхідні навички для роботи змінюються. Тому, щоб стати затребуваним фахівцем, свої знання та вміння треба вдосконалювати.

Work.ua розповідає, які навички будуть затребувані у 2024 році.

Сучасне бізнес-середовище швидко змінюється, а під час війни поготів. Український ринок праці стикнувся з дефіцитом кадрів, компанії відчувають нестачу шукачів й кваліфікованих кадрів. У зв’язку з цим працівникам доводиться постійно адаптовуватися до нових технологій та ринкових умов, щоб бути більш конкурентоспроможними. У цій статті COO Weblium Даніелла Шихабутдінова поділиться списком навичок, на які компанії першочергово звертатимуть увагу в кандидатах наступного року.

1. Знання англійської

Англійська мова — це один із ключових показників, на який роботодавці звертали й продовжать звертати увагу. Особливо якщо взяти до уваги те, що англійська отримає в Україні статус мови міжнародного спілкування.

Чимало людей помилково думають, що це лише для тих, хто працює з текстовим контентом або на іноземний ринок. Але це далеко не так.

2. Вміння працювати зі штучним інтелектом

Штучний інтелект усюди. З ним ви можете робити ледь не все, що завгодно, хоча декому може здаватися, що максимальний запит для ШІ це «напиши мені текст про щось». Втім, ні. Щоб отримувати якісні результати від штучного інтелекту, неважливо якого, треба правильно вміти створювати запит. Навіть якщо не говорити про конкретні сфери, використання ШІ — це вже рутина, а не привілей.

3. Вміння швидко вчитися

Швидко вчитися — це надзвичайно важливо. У будь-якій сфері вам потрібно здобувати нові навички, розумітися на різних аспектах вашої роботи та як мінімум намагатися зрозуміти різноманітні нюанси тієї компанії, в якій ви працевлаштовані.

Нові інструменти. Це те, що ви завжди будете зустрічати. У різних компаніях працівники активно використовують всілякі органайзери, месенджери, застосунки з планування. Вони не завжди будуть зручними, але треба буде підлаштовуватися.
Навчання часто відбуватиметься нативно, навіть без вашого відома, але з його допомогою ви також завжди будете накопичувати досвід.

4. Критичне мислення

Критичне мислення — ключова навичка працівника, яка дозволяє бути ефективним, конкурентоспроможним та готовим до викликів у своїй професійній діяльності. ї

5. Вміння шукати компроміси

Коли ви знаєте, як шукати компроміси, ви матимете можливість суттєво покращити свою взаємодію з клієнтами та колегами.

Робочі компроміси: ситуації, коли ви та ваш колега будете мати повністю протилежний погляд на певні питання. У таких випадках ви зможете прийти до рішення, яке буде включати ідеї обох сторін, що зробить вашу взаємодію та роботу краще. Іноді компроміс потребуватиме більших зусиль з вашого боку. Та якщо це не критичне завдання, просто підіть на поступки й зекономити час собі та колезі.

6. Стресостійкість та організованість

Коли ви бачите у вакансії «стресостійкість», як одну з головних рис, що роботодавець хоче бачити в кандидаті, це не означає, що в компанії всі знаходяться в постійній атмосфері стресу та страху, а будь-яка помилка буде призводити до скандалу.

У будь-якій команді бувають моменти, коли кожен із членів колективу отримує велику кількість завдань, які, як-то кажуть «на вчора». Тоді треба організовувати роботу так, щоб виконати все в прискореному темпі. У таких ситуаціях рівень стресу підвищується, працівники починають думати, що вони нічого не встигнуть. Саме тому вміння взяти себе в руки та почати організовувати роботу залишається одним з пріоритетних.

7. Комунікабельність

Коли ви приходите в новий колектив або вже працюєте в компанії, вам треба вибудувати зв’язки з колегами або клієнтами, постійно комунікувати для виконання завдань, пропонувати свої ідеї тощо. Варто розвивати цю рису.

8. Ініціативність

Будь-яка ідея — це корисно. Це може бути спрощення певних робочих процесів, додаткова можливість заробити грошей для компанії чи навіть цікавий спосіб просування.

Але ініціативність — це не тільки про ідеї. Це також про можливість показати, що ви хочете виконувати завдання, підхоплювати нові проєкти. Це завжди цінується як вашим роботодавцем, так і вашим колективом. Щоб на 100% проявити цю навичку варто:

9. Вміння ухвалювати рішення

Може здаватися, що рішення — це лише для «головних». Коли керівник якогось відділу ухвалює рішення, а всі інші лише від нього відштовхуються. Але ж ні. Рішення ухвалюються на всіх ланках будь-якого бізнесу.

Вміння ухвалювати рішення та пояснювати свій вибір дуже цінується на будь-якій посаді. Правильність вже залежить, звісно, від інших факторів, але те, що ви зможете самостійно виконати свою справу, не потребуючи порад від інших, буде плюсом.

10. Адаптивність

Зараз будь-який бізнес постійно підлаштовується під нові реалії, намагається впровадити більше нововведень для своїх клієнтів. Але й умови роботи можуть суттєво змінитися.

Адаптивність надважлива в сучасних умовах. Тому що від того, наскільки ви готові до непередбачуваних обставин та наскільки добре зможете виконувати завдання за таких умов, залежить загальний успіх багатьох проєктів.

Навчатися ніколи не пізно. Головне — це постійне бажання розвиватися та здобувати нові навички. Ви часто можете навіть не підозрювати, коли вони можуть вам знадобитися.

Читайте також: Ключові тренди на ринку праці 2024-ого від Work.ua