ПОЛІТИКА
На Кіровоградщині політичну рекламу розміщують на рейсових автобусах та на зупинках громадського транспорту
- Останнє оновлення: 20 жовтня 2020
У Кропивницькому на зупинках громадського транспорту розмістили рекламу з ознаками чорного піару.
У Світловодську політичну рекламу кандидата розмістили на рейсовому автобусі №133 «Світловодськ-Калантаїв», а на електроопорах з’явилися наклейки «Партії Шарія».
На центральній зупинці в обласному центрі розклеїли політичну рекламу з ознаками чорного піару. Наклейки синього кольору, посередині зображення взуття – личаків, а над ним портрети місцевих політиків: кандидата в депутати до Кіровоградської обласної ради від «Опозиційної платформи – За життя» Сергія Ларіна, кандидата в депутати у Кіровоградську обласну раду від партії «Слуга народу» Ігоря Волкова, кандидата на міського голову Кропивницького від партії «Перспектива міста» Артема Стрижакова, кандидата на міського голову Кропивницького від партії «Опозиційна платформа – За життя» Анатолія Ларіна, кандидатки на посаду міського голови Кропивницького від партії «Слуга народу» Ольги Ковальової-Алокілі та кандидата в депутати міської ради Кропивницького від партії «Європейська Солідарність» Костянтина Яриніча. На рекламі написали хештег: «#Лапті_реваншу», а в правому куті – «Рух опору капітуляції». Вихідних даних на наклейках немає.
«#Лапті_реваншу» – це кампанія, яка йде у рамках «Руху опору капітуляції» досить давно. Фактично вона розпочалася на початку літа і є безстроковою. До виборів ніяк не прив’язана. А вихідних даних немає, бо це не агітація, а можливість нагадати містянам про політиків, які мають причетність до колишньої Партії регіонів та підтримують російські ідеали», – зазначив координатор руху «Рух опору капітуляції – Кропивницький» Дмитро Сінченко у коментарі ОПОРІ.
У місті Світловодську на рейсовому автобусі №133 «Світловодськ – Калантаїв» розмістили політичну рекламу кандидата на міського голову Світловодська, самовисуванця Віктора Макарова. На рекламі розміщено портрет політика та заклик: «Тільки Макаров подолає корупцію». У Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб йдеться, що фізична-особа підприємець Віктор Макаров зареєстрований у Світловодську. Займається пасажарськими перевезеннями, ремонтом автотранспорту та наданням в оренду автомобілів тощо. Спостерігачі ОПОРИ написали заяву в правоохоронні органи щодо розміщення реклами на громадському транспорті.
Також у Світловодську зафіксували наклейки на електроопорах від політичної сили «Партія Шарія». На червоному фоні розмістили QR-код, а поруч назву політичної сили. Як повідомляла ОПОРА, такі ж наклейки розміщували на зупинках громадського транспорту в Світловодську.
«Проведення інформаційних кампанія, які стосуються кандидатів у депутати чи на посаду міського голову, автоматично пов’язують із місцевими виборами. Щодо розміщення реклами у громадському транспорті, то це ще й має ознаки використання корпоративного адміністративного ресурсу», – зазначила координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Кіровоградській області Зоя Лебідь.
У частині 17 статті 57 Виборчого кодексу України йдеться, що розміщення матеріалів передвиборної агітації у транспортних засобах громадського користування та на їх зовнішній поверхні, у тому числі таксі, розміщення таких матеріалів у приміщеннях та на будівлях станцій метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, зупинках громадського транспорту, а також розповсюдження матеріалів передвиборної агітації через телерадіотрансляційні або інші інформаційні мережі сповіщання пасажирів та інформаційні табло у приміщеннях станцій та вагонах метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, на зупинках громадського транспорту, на проїзних разових, місячних чи інших квитках забороняється.
Відповідно до статті 212-14 КУпАП порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях громадянином – тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У частині 7 статті 8 Закону України «Про рекламу» зазначено, що розміщення реклами та/або рекламних засобів на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення забороняється.
Читайте також: