19вересня2020

ГОЛОВНА СУСПІЛЬСТВО Кропивницький міський голова – про перспективи Балашівської промзони

СУСПІЛЬСТВО

Кропивницький міський голова – про перспективи Балашівської промзони

38018 1Балашівська промислова зона Кропивницького, де розташовувалися чимало підприємств, уже тривалий час вважається депресивною територією.

Колись там діяли знакові для міста й області м'ясокомбінат, молокопереробний завод, маслосирбаза, меблева фабрика, автопідприємства, хлібокомбінат та ін.

Як і більшість підприємств доби адміністративно-командної економіки вони не змогли скористатися можливостями вільного ринку й занепали, а окремі – й узагалі перестали існувати.

Зовсім поряд із колишніми промисловими "флагманами" почали з'являтися сучасні, переважно переробні, що є дуже важливо для аграрної області, підприємства. Сьогодні вони становлять основу економічної потуги міста, а сплачені ними податки серйозно позначаються на наповнені його бюджету. В той же час інфраструктура Балашівської промзони, де розмішуються ці підприємства, не відповідає їхнім потребам. Причина банальна – міській владі в останні десятиліття було не цього. Вона займалася – і це не перебільшення, якщо пригадати, які питання вирішувалися – деребаном землі, комунального майна і т. д. Без плану розвитку тут інфраструктури не обійтися.

На цьому вже не одноразово наголошував на різних нарадах та зустрічах міський голова Андрій Райкович.

Про що ж ідеться конкретно? Ось як відповів на це запитання журналіста "З перших уст" очильник міста:

"У мене немає найменшого сумніву, що ми маємо зайнятися інфраструктурою так званої Балашівської промзони і мусимо зробити це якнайшвидше. Підприємства ростуть, розвиваються, а все, що за їхньою територією, залишається незмінним. Немає тут ні хороших доріг, ні тротуарів, ні автобусних зупинок для тих, хто працює на тутешніх підприємствах. Так не повинно бути з кількох причин.

По-перше, місто зацікавлене в розвитку місцевого бізнесу. Бо розвивається місцевий бізнес – воно має гроші на утримання соціальної сфери, розв'язання найгостріших проблем тощо. Але бути тільки зацікавленим замало, бізнесу потрібно ще й допомагати. Робити якісь фінансові вливання через брак вільних коштів місто поки що не може, а ось створити для нього сприятливі умови – це його обов'язок, і це йому під силу. При цьому треба мати на увазі не тільки діючі нині підприємства, а й ті, що з'являться тут в недалекому майбутньому, й готувати майданчики під їхні виробничі потужності – прокладати інженерні комунікації,  вдосконалювати й поліпшувати транспортне сполучення. Я вже не згадую про електроенергію, газ, воду – це й так розуміється. Це фундамент для реалізації будь-якого інвестиційного проекту, зокрема, й для переведення сюди великих підприємств, які й досі працюють в центрі міста. 

По-друге, чому місто має зайнятися розвитком інфраструктури цієї промзони, – це нещодавнє приєднання до нього селища Нового. Збудоване колись як додаток до великого підприємства, після закриття того підприємства воно змушене було переживати не найкращі часи. В основному – через брак робочих місць. Сьогодні абсолютна більшість працездатних новенців трудиться в місті, на підприємствах тієї ж промзони, і тому місто має подбати й про них. Насамперед – забезпечити безперебійне функціонування громадського транспорту. Для цього  ми плануємо використовувати тролейбуси з автономним ходом, які добре себе зарекомендували в місті.  Але не обійтися нам і без капітального ремонту доріг, проектування та будівництва сучасних транспортних розв'язок.

І тут я хочу окремо зупинитися на питанні ремонту окружної дороги. Головне її призначення – розвантажити місто від транзитного транспорту. Але ж користується нею й комунальний транспорт міста. Ця дорога є дорогою державного значення, відповідно й фінансування її ремонту має відбуватися за державні кошти. Однак чекати, коли їх буде виділено, ми не можемо, обставини примушують нас діяти. Тому ми виступили з ініціативною дольової участі в ремонті. Нас підтримали й запропонували розробити проектно-кошторисну документацію. Це й буде нашим внеском" .

Насамкінець Андрій Райкович додав,що розвиток інфраструктури промзони дозволить підвищити якість життя кропивничан, адже в місті поліпшиться екологічна ситуація, в кращому стані будуть і дороги. Заради цього й варто реалізувати намічене.  

Читайте також:  Спорудження собору ПЦУ в Кропивницькому мають погодити в міністерстві культури та інформаційної політики

Кропивницьку «вежу» ніколи не добудують?

Роботи з термомодернізації приміщення загальноосвітньої школи у Кропивницькому виконали на дві третини

На завершальній стадії реконструкції: кропивницький ЦНАП обладнаний за найновітнішіми технологіями