26квітня2024

ГОЛОВНА СУСПІЛЬСТВО Не всі наші люди мають власне авто, – Андрій Райкович про пасажирські перевезення в Кропивницькому (ФОТО)

СУСПІЛЬСТВО

Не всі наші люди мають власне авто, – Андрій Райкович про пасажирські перевезення в Кропивницькому (ФОТО)

359 trol

Нині важко уявити, як обходилися б жителі Кропивницькому без нових тролейбусів та автобусів.

Але мало хто знає, що придбання їх стало можливим після повернення в міське управління ТОВ «Єлисаветградської транспортної компанії». На час, коли постало питання про розірвання договору оренди, тролейбусний парк ледве животів, кількість тролейбусів помітно зменшилася, а орендар заборгував місту мільйони гривень орендної плати.

Проте стверджувати, що в місті вже повністю вирішено питання пасажирських перевезень, було б передчасно. Ще багато маршрутів обслуговують маршрутні таксі, чий технічний і санітарний стан не відповідає сучасним вимогам. Їхні власники не поспішають оновлювати автопарк, а якщо й роблять це, то за рахунок маршруток, що вже відпрацювали свій ресурс у великих містах.

9450 368x264 2

"Не всі наші люди мають власне авто, але навіть ті, в кого воно є, не можуть ним користуватися щоденно через високу вартість пального. Тому функція пасажирських перевезень покладається на громадський транспорт, а він повинен бути і комфортним, і безпечним, і стабільно, – за графіком", – зазначив міський голова Кропивницька Андрій Райкович, коментуючи інформацію про те, що місто має намір придбати ще десять нових тролейбусів із автономним ходом.

За його словами, до цього рішення підштовхнула ситуація, що виникла в місті весною й на початку літа.   

"Коли в період жорстких карантинних заходів діяло обмеження щодо кількості пасажирів, яких можна було перевозити одночасно, власники маршруток прибрали їх із маршрутів, й основний тягар ліг на плечі комунального транспорту. Він не міг впоратися, що викликало справедливі нарікання наших містян. Щоб подібне не повторилося в майбутньому, а також враховуючи прогнози щодо можливої другої хвилі поширення COVID-19, ми й вирішили придбати ще десять тролейбусів. Сподіваємося, що в місті вони з'являться не пізніше жовтня", – пояснив міський голова.

Він додав, що вже проведено переговори з виробником тролейбусів, нині проробляється механізм оплати.

"Нам вигідніше брати тролейбуси в лізинг. А ця процедура трохи розтягнута в часі, оскільки передбачає участь, окрім замовника, постачальника й банку, ще й міністерства фінансів, яке має погодити умови лізингу", – додав Андрій Райкович.

На запитання, чому інші перевізники не користуються компенсацією за перевезення пільгових категорій пасажирів, міський очильник пояснив:

"Це не наша вигадка. Компенсація за перевезення пільгових категорій громадян виплачується тільки тим перевізникам, котрі працюють за загальною системою оподаткування, є платниками ПДВ і так далі. Наші ж перевізники воліють залишатися фізичними особами – підприємцями й сплачувати податки за спрощеною системою. Мабуть, їм так вигідно".

У планах міського голови – і в наступні роки закуповувати тролейбуси саме з автономним ходом.

"Сьогодні дехто обіцяє своїм потенційним виборцям тиснути на мене, щоб я збільшив кількість тролейбусів на вулицях міста. На мене не треба тиснути. Поліпшення пасажирських перевезень – це один із пунктів моєї передвиборчої програми, про яку я не забуваю і яку виконую", – зазначив Андрій Райкович.

На його переконання, збільшення тролейбусів з автономним ходом не тільки дасть змогу зв'язати всі мікрорайони міста, а й позитивно вплине на екологічну ситуацію, яка поки що погіршується через збільшення на вулицях традиційного автотранспорту.

Читайте також: Чому Андрій Райкович доручив відшукати можливість придбання для Кропивницького десяти новітніх тролейбусів 

У Кропивницькому в жовтні на рейси можуть вийти нові тролейбуси з автономним ходом 

Коли до найвіддаленішого мікрорайону Кропивницького запустять додатковий громадський транспорт

Як кропивницький "Електротранс" дбає про гарну репутацію